تغذیه اسلامی

  • 1554
  • 854 مرتبه
نوشیدنی های خوشمزه با هندوانه برای فصل گرما

نوشیدنی های خوشمزه با هندوانه برای فصل گرما

1395/04/21 05:41:59 ب.ظ

اگر در فصل تابستان معمولاً احساس گرما و خشکی در بدنتان می کنید، نوشیدنی هندوانه بهترین روش برای مرطوب کردن بدن و بهتر شدن حال عمومی شما در فصل گرماست. هندوانه علاوه بر میزان آب بالایی که به بدن می دهد دارای ویتامین ها و مینرال هایی از قبیل تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامینB6، فولات، فسفر، منگنز، سلنیوم، لیکوپن و بئاتین است.

در ضمن تحقیقات نشان داده است که هندوانه فشار خون را کاهش می دهد، التهاب را آرام می کند و ماهیچه های دردناک را تسکین می دهد.

هندوانه یخی

این نوشیدنی بسیار خنک و با طراوت است. به جای اینکه هندوانه را با یخ در مخلوط کن مخلوط کنید، تنها قطعه های هندوانه را در مخلوط کن بیاندازید و نصف آن را در قالب های یخ بریزید. هنگامی که قالب یخ هندوانه ای به دست آمد قالب های یخ را با تکه های موز یخ زده ای که از قبل تدارک دیده اید در مخلوط کن بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید. می توانید از نعنا و لیمو هم برای تزیین این نوشیدنی استفاده کنید.

موهیتوی هندوانه

به این دلیل که هندوانه شیرین است، شما می توانید از ریختن عسل در این موهیتو خودداری کنید. برای درست کردن موهیتوی هندوانه، ابتدا تکه های هندوانه را در مخلوط کن بریزید و پس از مخلوط کردن در یک الک با بافت ریز ریخته و فشار دهید تا جایی که امکان دارد آب هندوانه به صورت مایع خارج شود. سپس در یک ظرف دیگر، آب یک عدد لیمو، یک دسته کوچک برگ نعنا و آب هندوانه را با هم مخلوط کنید و چند قالب یخ درون ظرف بیاندازید و بگذارید تا طعم آن ها با هم مخلوط شود.

نوشیدنی هویج هندوانه

این نوشیدنی خیلی ساده است. آب هویج، آب هندوانه و آب پرتقال را بگیرید سپس با یکدیگر مخلوط کنید. یک عدد لیمو را آب بگیرید و به این مخلوط به همراه یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. این نوشیدنی بسیار مناسب در تابستان برای سلامت چشم ها و جلوگیری از کم آبی بدن است.

نوشیدنی هندوانه خنک

برای تهیه این نوشیدنی، یک فنجان آب جوشیده را با یک قاشق غذاخوری عسل به هم می زنیم و مخلوط می کنیم تا عسل حل شود سپس آب دو عدد لیمو را به آن اضافه می کنیم و هندوانه را به روش ۲ آب می گیریم و با این مخلوط به هم می زنیم تا به خورد یکدیگر بروند. سپس روی آن را می پوشانیم و به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار می دهیم. این نوشیدنی بسیار پر انرژی و طراوت بخش است.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.