تغذیه اسلامی

  • 1395
  • 2513 مرتبه
گوشت های بد!

گوشت های بد!

1395/02/12 08:07:41 ب.ظ

در كتاب "من لایحضره الفقیه" (یكی از كتب أربعة شیعة) حدیث4197 آمده خوردن چیزی از مسخ شدگان جایز نیست.

  1. بوزینه 2. خوك 3. سگ 4. فیل 5. گرگ 6. موش 7. خرگوش 8. سوسمار 9. طاووس 10.شترمرغ 11. لارو 12. مارماهی 13. خرچنگ 14. لاك پشت 15. خفّاش 16. پیسه 17. روباه 18. خرس 19. كلاك موش 20. خارپشت

 

گوشت گاو

در روایات آماده است که گوشت گاو مرض است. گوشت گاو حاوی مقدار زیادی اوره است، اوره متابولیک، پروتئین است و در واقع ماده سمی ناشی از مصرف پروتئین‌ها به اوره تبدیل می‌گردد. پروتئین در بدن به عنوان سوخت مصرف نمی‌شود بلکه به عنوان اجزای ساختمانی عمل می‌کند. به همین علت در روایات ما مصرف بسیار پروتئین تایید نمی‌شود و بیشتر غذاهای ما باید از قند‌ها و چربی‌ها بوده و حاوی اندکی پروتئین باشد زیرا مصرف زیاد پروتئین کاهنده عمر است و باعث بیماری سلولی می‌گردد. پزشکان به بیمارانی که دچار نقرص هستند توصیه می‌کنند که گوشت قرمز مصرف نکنند اما، ما انواع مختلفی گوشت قرمز داریم به طور مثال گوشت گوسفند و گوشت شتر که آن‌ها باید جایگزین گوشت گاو شوند.

غلامرضا کردافشاری متخصص طب اسلامی با اشاره به اینکه رسول خدا (ص) فرموده است که شیر گاو شفاء، روغن گاو دوا و گوشت آن مرض است، افزود: گوشت گاو به شدت سودا زا بوده و خون را غلیظ می ‌کند و برای کبد مضر است و استفاده از آن سبب تیرگی پوست صورت، افسردگی، وسواس، جذام، واریس، بزرگ شدن طحال و ورود زرد آب به روده و بیماری‌های سوداوی می‌شود.

گوشت خوک

چرا گوشت خوک حرام است؟

 حضرت امام رضا (ع) فلسفه حرمت گوشت خوک را اين گونه تبيين مي فرمايند: «خوک، حيواني است شهوت ران… ! چندانکه غريزه شيطاني شهوت، آنچنان وجودش را تسخير نموده که بر خلاف ساير حيوانات كه نوعي غيرت داشته و از تعدي همنوعان به جنس ماده شان جلوگيري مي کنند، او نسبت به چنين اموري بي تفاوت و عاري از احساس است و چون حالت ياد شده از طريق خوردن گوشت خوک نيز سرايت پيدا مي کند، خداوند آن را حرام نمود تا مرض بي غيرتي در بين مردم رواج نيابد. (علل الشرايع، شيخ صدوق)

در جوامعی که از گوشت خوک مصرف می کنند، بی بند و باری بسیار زیاد است و مردان از رفتارهای جنسی همسران خود با دیگران ناراحت نمی شوند و نعوذ بالله لذت هم می برند. بطوریکه در برخی از مناطق در کشورهای اروپائی شب ها همسایگان، زنان خود را تعویض می کنند. بی غیرتی در برخی کشورها بجائی رسیده که در روزنامه ها آگهی  تعویض همسر داده می شود.

یک ایرانی بی غیرت!!! نقل می کرد که در اروپا گوشت خوک مصرف می کند و هر موقع گوشت گوسفند مصرف می کند، در خانواده بخاطر رفتار جنسی فرزندان درگیری پیش می آید. ولی با خوردن گوشت خوک از اعمال جنسی حرام فرزندانم با دیگران ناراحت و عصبانی نمی شوم.

گوشت شتر مرغ

طبیعتی گرم دارد و برای انسان مضر می باشد. موجب فساد در بدن گردیده و مصرف زیاد آن نیز موجب مرگ انسان می شود.

گوشت مرغ

دارای طبیعت گرم می باشد. طبق احادیث مرغ خوک پرندگان می باشد.

مرغ صنعتی (خوکچه)

طبیعت سرد و تر  دارد و به خاطر پرورشی بودن آن و نوع تغذیه، برای انسان فوق العاده مضر می باشد. به طوری که یک سگ که از همه نوع گوشت و آشغال گوشتی زنده و مردار استفاده می کند، هرگز مرغ های صنعتی موجود در مغازه های ایران را مصرف نمی کند!

در بیشتر مرغ داری ها رژیم غذایی و مکمل های تغذیه ای طیور آنها شامل: پودر استخوان، مرغ های مرده، ضایعات کشتارگاه ها، پودر ماهی، ضایعات کشتارگاه های خوک هلند، مکمل های شیمیایی، داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک های خطرناک است.

کشتار مرغ های صنعتی نیز بسیار مشکوک می باشد. در اسفند سال ۱۳۹۰ یکی از کارشناسان بهداشت در یک همایش در اداره بهداشت تهران اعلام کرد ۲۰ درصد مرغ های مصرفی مرده و سپس ذبح می شوند. ولی تحقیقات میدانی نشان می دهد تقریبا ۹۰ درصد مرغ ها بعد از مردن ذبح شده اند!

برخی علما و آیات عظام تهران، قم و اصفهان از مصرف مرغ صنعتی خود داری می کنند. (و برخی علناً مصرف آن را حرام می دانند.)

چربی اشباع (مضر) در گوشت مرغ صنعتی 27 درصد و چربی اشباع در گوشت شتر 2 درصد می باشد.

بال مرغ سرطان زا بوده و ضایعات مرغ های صنعتی برای مصرف سوسیس و کالباس استفاده می شود.

تحقیقات میدانی نشان می دهد غذای قالب افراد سرطانی و شیمی درمانی در ایران، مرغ صنعتی و ساندویچ ها می باشد.

خانواده و خود افراد و کارکنان صنعت مرغ اکثرا دچار بیماری های ناشناخته و غیر قابل درمان می شوند.

امام على(ع): درمیان پرندگان، غاز همچون گاومیش است و مرغ همانند خوک است. (مرآه العقول، ج ۲۲، ص ۱۳۳)

در نزد عمر، سخن از گوشت به میان آمد. عمر گفت: بهترین گوشت، گوشت مرغ است. حضرت على (ع) فرمودند: این چنین نیست. مرغ، خوک پرندگان است. بهترین گوشت، گوشت جوجه مرغ است که تازه سر از تخم در آورده باشد. (کافى، ج ۶، ص ۳۱۲. بحارالانوار، ج ۶۵، ص ۶)

با آرزوی تندرستی

 

منبع: احادیث و روایت

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.