تازه های کانون

  • 7051
  • 516 مرتبه
حاشیه های در متن کرونا

حاشیه های در متن کرونا

1398/12/11 10:09:35 ب.ظ

تاثیر سیاسی کرونا 2

:one:میگویند در عصر آزادی اطلاعات زندگی میکنیم، عصری که انسان جویای حقیقت، آزادانه به انتخاب اطلاعات دریافتی از محیط میپردازد؛ اما آیا تا کنون به این موضوع اندیشیده اید که اطلاعات موجود در محیط تا چه حد با حقیقت سنخیت دارد؟ اصولاً چه معیاری برای سنجش حقیقت وجود دارد؟ رسانه ها به عنوان بزرگترین منابع انتشار اطلاعات تا چه حد قابل اعتماد هستند؟ آیا صرف دریافت تصویرپردازیها و سخن پراکنی های ذهنی از محیط، جهت اثبات حقایق عینی کفایت میکند؟
:two:اگر زاویه دید کمی تغییر کند و با نگاهی از بیرون به درون و یا از بالا به پایین، خروجی رسانه ها مورد پردازش قرار گیرد، وادی حصار اطلاعات قابل رؤیت خواهد بود؛ همان وادی که افکار عمومی را در باتلاق حصر لفاظی های ذهنی حبس کرده تا نه تنها زمان و مکانی برای اندیشیدن در واقعیات عینی باقی نگذارد بلکه از قدرت افکار عمومی نیز در راستای منافع طراحان سیاست جهانی بهره برداری کند.
:three:حقیقت اخباری که در رسانه های جهانی منتشر میشود کاملاً منتخب و مهندسی شده است، به گونه ای که با حداکثر تأثیرگذاری بر مخاطب، سیل خروشان افکار عمومی را به سمت سیاستهای از پیش تعیین شده هدایت میکند؛ اینگونه میشود که کانون انتشار #کروناویروس به یکباره از چین به ایران تغییر مکان میدهد تا بعد از شکستن کمر بزرگترین غول اقتصادی جهان، نه تنها اقتصاد تحریم شده ایران را به زانو درآورد بلکه موجبات ارتعاش پایه های فرهنگی و اعتقادی مردم را نیز فراهم کند تا گفتمان سیاسی اندیشه های آخرالزمانی اسلام در ابعاد فرامرزی را به بن بست ایدئولوژیک سوق دهد و از این طریق مسیر نبرد آرماگدون را جهت پیروزی غرب، هموار سازد.
:four:نقش #کروناویروس در این جنگ بیوتروریستی همانند یک شمشیر دولبه عمل کرد؛ اگرچه با سرعت و قدرت بالایی منافع غرب را پوشش داد اما حتی کشورهای غربی از عوارض این سلاح بیولوژیک در امان نماندند و اپیدمی این ویروس به وسعت جهانی شیوع یافت و کشورهای زیادی را درگیر کرد؛ و پس از آن رسانه های جهانی به کمک بنگاههای تبلیغاتی وارد میدان نبرد شدند تا با استفاده از قدرت نرم، پروژه هدایت افکار عمومی را مدیریت کنند و لبه تیز این شمشیر را به سمت ایران هراسی نشانه گیرند؛ اینگونه شد که علیرغم وسعت دامنه شیوع این ویروس در تمام کشورها، فقط کشور ایران قرنطینه میشود و روند تعاملات در سایر کشورها همچنان پابرجاست.
:five:پروژه #کروناویروس در حالی ایران هراسی را برای افکار عمومی جهان به ارمغان آورد که کمی آنطرف تر پروژه مخوف نسل کشی مسلمانان یمن و هند، در حال عملیاتی شدن است و افکار عمومی جهان، غرق در باتلاق لفاظی ها و تصویرپردازی های رسانه ای، برای در امان ماندن از شر زامبیهای ذهنی به دامان زامبیهای عینی پناه برده اند تا بدون تفکر در خروجی عملکرد داعیان حقوق بشر، طعم خیالی عدالت و آزادی را در دهکده جهانی تجربه کنند
:six:اینگونه میشود که امیرالمؤمنین (علیه السلام) میفرمایند:
«چشم دشمن برای حمله به شما خواب ندارد، ولی شما در غفلت به سر میبرید. به خدا سوگند! شکست برای کسانی است که دست از یاری یکدیگر میکشند»(خطبه 34).
#محمدی_نسب
:heavy_minus_sign::heavy_minus_sign::heavy_minus_sign::heavy_minus_sign::heavy_minus_sign:
به ما بپیوندید:point_down::point_down:
🇮🇷 منشور

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.