تازه های کانون

  • 7024
  • 381 مرتبه
تحلیل سیاسی -  انتخابات و مشارکت حداکثری مردم

تحلیل سیاسی - انتخابات و مشارکت حداکثری مردم

1398/11/23 11:38:29 ب.ظ

#انتخابات_و_مشارکت_حداکثری_مردم
انتخابات ۹۸ بسیار متفاوت از سالهای پیش می باشد.
نقش ملت همیشه در هر واقعه و حماسه ای بسیار حائز اهمیت بوده و هست .
تفاوت حضور در این دوره از انتخابات با سایر ادوار در این است، کسانی که از مدتها پیش در صدد ایجاد نابسامانی در جامعه بودند، تا بتوانند در بزنگاهایی مثل انتخابات با توطئه و به عمد و با تفکربسیار دقیق و با دلایل به ظاهر منطقی بهم ریختگی به وجود آورند و فضا را ملتهب نمایند با هوشیاری ودرایت ملت شکست خوردند . این عروسکهای نفوذی مسلک و اربابانشان نمیدانند که گروگان گیری معشیت ملت برای به وجود آوردن نارضایتی نمی تواند باعث کم رنگ شدن حضور حداکثری شود . زیرا درست بعد از ماجرای گرانی بنزین ملت در تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی با حضور حداکثری در دفاع از اعتقادات به پا خاسته و نشان دادند که هنوز پای آرمانهای خود هستند. اما با نزدیک شدن به زمان انتخابات باز جریانهایی بدنبال ایجاد شبهه در ساختار قانونی نظام هستند و با زیرسوال بردن رکن های اساسی نظام(شورای نگهبان )، بخاطر عدم تایید صلاحیت شخصیت هایی که همیشه در صحنه های دولتی و عرصه های قدرت حضور داشتند، خواستند انتصابی و تشریفاتی بودن انتخابات را نشان بدهند اما راه بجایی نبرده ونخواهند برد و ملت بیش ازاینها فهیم است که بشود اینگونه آنها را منحرف و منصرف کرد .
درست است که تصمیم گیری دراین زمان پر مخاطره سخت است، زیرا مردم با کم کاری مسئولین دراین ۶ سال اخیر و با انتخاب ریاست دولتی که کابینه اش بارها نتوانست به هردلیل، عمد و غیرعمد دروغ ویا راست ،آنچه را که وعده داده است را عمل کنند و همچنین ملت مطالبه گری خاصی ای از مجلس دهم بابت پیگیری وعده های دولتمردان ندیده اند، که این بی تفاوتی مجلس باعث شده است که مردم از انتخابات پیشرو نا امید باشند. اما این ناامیدی از نا کارامدی افرادی است که خود بدانها رای دادیم وباید قبول کنیم بابت انگشت زدنمان مسئولیم.
ملت ایران همیشه در هرعرصه ای درایت به خرج داده است اما باید به این واقعیت اذعان داشت که در عرصه ی انتخابات همیشه دستخوش بازی و دوقطبی سازی احزاب میگردد و با توجه به عدم تفکر و تحقیق و مطالعه، بی محابا نام منتخب خود را برای رضای خدا در صندوق رای می اندازد.
این مدل انتخاب شاید بخاطر این است که همه چیز را خیلی زود فراموش میکنیم و راحت و بدون تحقیق از گذشته افراد عبور کرده و با اینکه میتوانیم خوب را از بد تشخیص دهیم اما باز با القای رسانه ای مجبور میشویم واگذار کنیم به یک دسته و قشر بخصوصی که خود مسبب این شرایط هستند، تا آنها برایمان تعیین کنند و به ما بگویند به چه کسانی رای بدهیم یا اصلا رای ندهیم.
و خیلی راحت زحمت را ازدوش خود برداشته و زحمت بسیار به دوش مملکت می گذاریم.
..ایا زمان ان نرسیده که اگر می خواهیم معشیت بهبود یابد و مطالبات بدرستی و کارشناسانه طلب شود ،خط و الگو را خودمان تعیین کنیم نه دیگران !
آیا زمان آن نرسیده است خودمان بخواهیم با تحقیق، نه کپی و تقلب ازروی دست دیگران، خود پرس وجو و کنجکاوی کنیم و اسیر تبلیغات سوء آنها و کسانی که الگوی آنها هستند نشویم! الگو ی برتر پیدا کنیم داده هایی در ذهن خودمان ترسیم کنیم ازیک مجلس قانونمند و درستکار ی که خطش شجاعت، درایت ،بصیرت وعدالت و آزادی و استقلال باشد. سپس الگو را روی اشخاص برانداز کرده و بعد انتخاب کنیم .
که اگر منصرف و دلسرد ازاین رای خویش باشیم و‌مایوس از نتیجه ی حاصل از صندوق ، هیچ گاه نخواهیم توانست اقتصاد شکوفا و مقتدر داشته باشیم وخب اشخاص بی درایت چون علف هرز رشد می کنن ودیگر مجلس محلی برای هرس انها نیست بلکه خود تبدیل به علفزار هرزی میشود که ریشه انقلاب را میسوزاند.
آیا وظیفه بردوش منحصرا قوه ی قضاییه خواهد بود که جلوی علفهای هرز را بگیرد، مگر چقدر می تواند و باز از جای دیگر رسوخ می کنند.
مقر نمایندگان ملت جایی است که باید فرهیخته و آزاده باشند تابشود جلوی تمام خرابی ها راگرفت و انقلاب و کشور مان را شکوفا کرد ..بس است دیگر بس که شنیدیم بلد نیستیم، بگذاریم کسانی بیایند که می توانند ایران اسلامی را قوی کنند از هرلحاظ با اقتدار ...

و‌من االله توفیق
#ب_جاهدی_مقدم
#رای_میدهم

:heavy_minus_sign::heavy_minus_sign::heavy_minus_sign::heavy_minus_sign::heavy_minus_sign:
به ما بپیوندید:point_down::point_down:
🇮🇷 منشور
t.me/manshor73

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.