تازه های کانون

  • 4465
  • 715 مرتبه
گزارش خبرگزاری ایکنا از غرفه کانون فرهنگی یک هفتادوسوم در  نمایشگاه قرآن مشهد

گزارش خبرگزاری ایکنا از غرفه کانون فرهنگی یک هفتادوسوم در نمایشگاه قرآن مشهد

1397/03/11 02:49:32 ق.ظ

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، پخش فیلم کوتاه سه پرده‌ای با موضوع مهدویت یکی از برنامه‌‌‌‌‌‌‌هایی است که در طول برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد توسط کانون «یک هفتادوسوم» اجرا می‌شود.
بتول نادریان، مسئول کانون «یک هفتادوسوم» در این باره توضیح داد: این فیلم ۱۵ دقیقه‌ای با سه پرده، مشابه سینماهای سه بعدی در یکی ازغرفه‌های کانون در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد پخش می‌ شود.
وی درباره موضوع این فیلم اضافه کرد: این فیلم در رابطه با کسانی است که قصد دارند در حوزه مهدویت فعالیت کنند اما موانعی پیش روی آن‌هاست؛ در این فیلم چگونگی مواجهه با این موانع و از میان برداشتن آن‌ها نیز نمایش داده می‌شود.
نادریان با اشاره به تولید این فیلم توسط اعضای کانون یک هفتادو سوم افزود: تهیه این فیلم یک هفته زمان برد؛ هر چند برنامه‌ریزی‌مان این بود که در طول یک ماه آماده شود و به همین علت ممکن است به حد ایده‌آل نرسیده باشد.
نادریان با اشاره به سایر برنامه‌های این کانون در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ادامه داد: کلیپ‌های تولید کانون در یکی دیگر از غرفه‌های ما در نمایشگاه قرآن مشهد پخش می‌شود؛ همچنین غرفه دیگری برای نگهداری از کودکان نیز آماده شده تا پدر و مادرانی که قصد تماشای فیلم را دارند، فرزندانشان را به ما بسپارند و با خیال آسوده از فیلم استفاده کنند.
به گفته مسئول کانون «یک هفتادو سوم»، فیلم های دیگری از جمله «پازل غدیر» با موضوع غدیر، «چمدان» با موضوع اجتماعی، «عروسک» با موضوع مدافعان حرم و چند فیلم دیگر نیز توسط این کانون تهیه شده که فیلم «پازل غدیر» در شبکه‌های ماهواره‌ای ولایت پخش شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: کانون «یک هفتادو سوم» در حوزه آموزش رسانه‌ای از جمله فتوشاپ، تئاتر، گویندگی، تهیه پادکست و ... فعالیت دارد و برنامه‌هایی مانند مراسم هرساله غنچه‌های حسینی ویژه کودکان در اولین جمعه ماه صفر، مراسم سخنرانی علی اکبر رائفی پور، سخنران و ... را به انجام رسانده است.
نادریان در رابطه با برنامه «مهر مهدوی» که هر جمعه توسط کانون «یک هفتادوسوم» اجرا می شود، ادامه داد: علاوه بر واحد دشمن شناسی و واحد اجرای مراسم، واحد دیگری به نام «مهر مهدوی» کارهای خیر، مثبت و فرهنگی اجرا می‌کند؛ از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به اهدای ۲۳۱۳ شاخه گل به مناسبت ولادت امام زمان(عج) در چهارراه مهدی، بلوار فردوسی مشهد، توزیع شیرینی در پارک رسالت به مناسبت عید مبعث و ... اشاره کرد.
کانون «یک هفتادو سوم» از علاقه‌مندان به فعالیت‌های فرهنگی تشکیل شده است، مسئول کانون، در این باره بیان کرد: اعضای کانون کسانی هستند که توسط استاد رائفی پور با کارهای فرهنگی آشنا شدند و دوست دارند کارهای فرهنگی انجام دهند، در ابتدا ۱۰ نفر جمع شدیم و کانون توسط رضا وارسته، رئیس کانون و همسرشان تاسیس شد.
وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۵۰ نفر به صورت ثابت در کانون «یک هفتادوسوم»، اضافه کرد: هم اکنون چندین هزار نفر در مشهد نیز یا مخاطب برنامه‌های کانون هستند و یا به صورت غیرحضوری همکاری دارند.

وی یادآور شد: علاقه مندان جهت همکاری با کانون نیز می توانند در پایگاه yek۷۳.ir بخش همکاری با کانون ثبت نام یا به شکل حضوری به دفتر کانون واقع در بلوار فردوسی، خیابان مهدی، مهدی ۲، پلاک ۲۹۰ مراجعه کنند، کانال yek۷۳ نیز در تلگرام، سروش، ایتا و ... فعال است.


انتهای پیام

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.